#humanwritten post
Des del passat març, medialog va tenir oficines temporals a Kuala Lumpur (Malàisia), Hoi An (Vietnam) i, fins a mitjans d’agost, a Ko Pha Ngan (Tailàndia). Cada vegada que ens movem pel món ens adonem de la velocitat de creixement en altres continents. En grans capitals com a KL o Bangkok marques mundials, però també locals, lluiten per assegurar-se o fer-se la seva parcel·la de mercat d’una forma molt massiva.
L’ús de mass-media a gran escala no deixa d’impressionar-nos, perquè confirma el que se sap de la construcció de marques. A Europa no ho apliquem prou. No sabem si és per l’obsessió del core, les escoles de màrqueting, el professorat, nosaltres mateixos o la constant capacitat de filtratge d’audiències en mitjans digitals. Però, per alguna raó, perdem de vista el més important.
La venda i el convenciment s’aconsegueix amb volum i no arribant només als que pensem haurien d’estar interessats. El càlcul d’afinitat venia d’una època en la qual es podia calcular, però no limitar. Ara, en canvi, si exclous al teòric no target, realment només arribes al core i això solen ser pocs.
Les marques ara mundials es van construir invertint ingents sumes de diners en mitjans massius. L’afinitat es calculava per un motiu d’optimització de cost, però no es podia excloure a ningú. A Àsia, un continent en el qual tot respira a creixement, els anunciants no semblen dubtar i aposten en gran.
¿Estarem frenant les marques? Seguir llegint…
Foto de iLixe48